torsdag 23 september 2010

Avkoppling

Nu när helgen närmar sig känns det skönt med lite avkoppling.
För mig blir det att sy nya gardiner till köket, kanske sticka
lite på sonens vantar. Maken inleder jaktsäsongen, älgjakten
börjar på lördag. Har bakat thékakor enligt receptet som jag hittade hos en bloggvän.
De passar nog bra att packa
i makens ryggsäck så att han får något gott i sig vid lägerelden.Sen får jag önska honom och hans lag god jaktlycka, det är lyx med frysen full av älgkött.
Jag får tillbringa helgen med barnen och deras vänner, några sköna dagar
väntar.
Ha en avkopplande helg!


Marianne


Posted by Picasa

15 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin bild
Hoppas mannen njuter av dina thekakor vid lägerelden
Ha en riktigt skön helg

Inspiration i vitt sa...

Hej Marianne, så fint och inbjudande du har gjort hos dig, härligt. Kram på dig/Ingela.

Lyckoslanten sa...

Jaha, så nu vet du vad gubben sysslar med den närmaste tiden. Fint att du inte behöver vara helt allena!
Ha en fin fredag Marianne! ♥

Käranån sa...

Önskar dig en trevlig helg! Hoppas ni får frysboxen full med älgkött i år också!

Nette Cecilia sa...

Vi jaktänkor borde hitta på någonting trevligt att göra också,Kram Nette

Gugis Pärlor sa...

Trevlig höstbild! Hoppas att jaktlyckan infaller sig redan första helgen!

Kram Gugi

Hantverkarglädje sa...

Jag väntar också på älgkött, för varje år köper vi från en jägare. Det är nog verkligen lite lyx.

lyckobo sa...

Låter fint att få spendera tid med barnen o deras vänner! Min pappa jagar också älg, men har tyvärr aldrig vant mig med smaken, så om vi är bjudna dit på älggryta nångång så brukar jag få broiler med ris o sötsur sås, mums!

Ha en skön helg!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Vilket fint höstcollage du har gjort! Hoppas att du får en skön helg och kan pyssla med det du tänkt dig!
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Nu är det lite snurrigt i mitt arma huvud - jag tror verkligen jag glömt att tacka dig för awarden, jag blev jätteglad mitt uppe i bloggerröran.
Jag kommer att tack och lägga in den i bloggen så snart jag kan och då ska jag berätta och visa bild!
Det var himla rart att du tänkte på mig!
En riktigt skön helg till dig från mig, kram
Agneta

Black Iris sa...

Jag har en kusin vars man är ute och jagar björn just nu uppe i Jämtlandsskogarna. Han är lite ojust mot björnen tycker jag för han lägger ut bete och det är lite osportsligt i mina ögon.
Men, men köttet är ju gott.

Kram Maidi

Lisbet sa...

Fina bilder!
Ahaa, det var därför jag såg så många rödklädda människor i går på en parkering... Älgkött är gott, minns jag från min barndom. Har inte fått äta det sen dess.
Ha en skön söndag!

Lisbet sa...

Jo, en riktigt tvättäkta kutulskuttare!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket vackert höstcollage av bilder du gjort, härliga färger. Och nu kanske du har nya gardiner, alltid kul och byta på hösten. Här börjar älgjakten i mitten av oktober, då åker gubben iväg en vecka. Hoppas du får mycket kött, har hört att det är mycket varg i vissa delar av landet.
Ha en härlig söndag
Varm kram
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Åhhh, Så vackra bilder du bjuder oss på, ditt collage är som ett höstigt o vacket vykort!

Hoppas att du njutit av en fin helg och att du får mycket älgkött i frysen framöver....

Min sambo jagar också, men har gjort ett uppehåll så jag saknar verkligen älgkött! Finns det något godare än en älgstek till söndagsmiddan! Mums....

Ha en sköön söndag!
Kram T