tisdag 14 september 2010


Oj vad jag är
tac
ksam att ha Vänner!

Nu bär det av på husmorsvila, det har en god vän till mig bestämt!
Programmet är fixat, det enda jag behöver är kläder för utevistelse!
Jag erbjöd mig att ta med nånting, men näpp, det fick jag inte!!

Det är sånt man verkligen uppskattar, att nån anstränger sig för ens skull.
I vår "jag, jag" värld är man lyckligt lottad att ha en sån vän.

Jag är ofta hemma, dels pga halvtidsjobb och dels pga min sjukdom.
Dagarna kan bli långa ibland, man kan sakna sina vänner.

Jag lider av depression, en sjukdom som många inte vill prata om, men jag väljer att berätta. Den är ju som vilken annan sjukdom som helst, men många dras med en föråldrad inställning, har svårt att beröra ämnet. Min sjukdom är kronisk, något jag får leva med, men trots sjukdomen har jag ett rikt och värdefullt liv. Jag är tvungen att stanna upp nu som då, bara vila, sen orkar jag jobba och vara aktiv igen. Min ventil är handarbete, motion och naturligtvis familjen.
Vännerna förgyller tillvaron: de förstår, finns till och piggar upp tillvaron.

Jag uppskattar er verkligen alla mina vänner, ni gör livet rikare!

I morgon bär det av på utfärd, jag hoppas på fint väder.
Ha en bra dag
Marianne

9 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Ha det så trevligt på din utfärd.Du berättar om din sjukdom o som du säger det är en sjukdom.Vi kan inte alltid göra något åt våra sjukdomar.Jag har också lärt mig att kroppen inte tål hur mycket som helst (stressmigrän) jag måste ,äta sova, ha lugna stunder regelbundet för att orka,många kramar Nette

Ewa`s Galleri sa...

Tycker du är stark som kan berätta om din sjukdom
Ha en riktigt skön och rolig utflykt

Lisbet sa...

Härligt med en sån god vän!
Nu ska du njuta av husmorsvilan :)

Lyckoslanten sa...

Bra Marianne! Man behöver tala mer om sjukdomar som tyvärr är tabubelagda och depression är som vilken annan sjukdom som helst! Njut nu av husmorsvilan! ♥

Hantverkarglädje sa...

Tycker att du verkar väldigt tuff som vågar skriva om depression. De flesta av oss går ju och smådeppar ibland och inte ens vågar godkänna det.
Krämpor som krämpor, ibland måste man bara vila. Ha en skön dag.

annika sa...

Jag är uppväxt med en förälder som led av depression så jag vet hur skamligt det kunde vara då. Jag ser ju på det som vilken annan sjukdom som helst. Bra att kunna prata om det. Dessutom blir det bättre med trevligheter. Ha det så kul i morgon och njuuut av dagen.
annika

Lisbet sa...

Hoppas du haft en riktigt bra dag! :)

H ennA sa...

Underbart att ha en sådan vän! Ha en ljuvlig dag!

Mvh Anne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Marianne.
Husmorsvila låter väldigt skönt, det var en snäll och omtänksam väninna du har. Hoppas ni hade det bra. Jag tycker det är bra att du skriver hur du mår, mycket bättre och spela med öppna kort.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria