torsdag 9 september 2010

Friday

Så var det fredag igen, bästa dagen på hela veckan tycker jag.
I kväll blir det mys, äta något gott och bara umgås.

På väggen hänger en ljusrya som jag gjorde förra vintern.
Man syr ryaknutar av papperssnöre på en ryabotten, gör en träram på baksidan och sticker in små lampor från en ljusslinga. Det var väldigt mycket jobb, fingertopparna nästan blödde innan den var klar, men väl värt besväret. Ryan lyser varje kväll i vårt vardagsrum.







På spiskransen sprider värmeljusen sitt sken, ett litet hjärta syns som en skugga på spisen.
Fick dom trevliga ljusglasen från Pentik av min svägerska och hennes sambo förra julen.






Här sitter kaninerna och myser, hästen gör dem sällskap.

Denna kväll i veckan brukar hela familjen vara samlad, då vill man anstränga sig lite extra med maten. Vi hinner äta i lugn och ro, prata om veckans händelser, planera inför helgen. Nu har vi ju alla tre barnen på hemmaplan, det gäller att ta vara på stunden, göra den speciell för var och en.


Jag vill önska er en skön helg.
Marianne


Ps. Tycker ni att jag är ombytlig...gällande designen? ;)
Jag söker och ändrar, har svårt att bestämma mig, så är jag också ganska ombytlig av mig, hoppas det inte stör.

6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vacker din rya med lyset,o häftigt med hjärtan skugga på väggen,ha det bra i helgen,Nette

lyckobo sa...

ÅÅ va fin ljusrya, du e verkligen CREATIVE! Mysigt hos er :) !

Trevlig helg!

Lyckoslanten sa...

Verkligen fredagsmys hos dig! Undrar om du var ut och gick med Bosse sjutiden när vi åkte förbi där i kyrkbyn.
Ja här var det rött nu. Passar bra med belysningen av den vackra ryan!
Ha en skön helg med de dina! ♥

Ewa`s Galleri sa...

Vad fin ljusryan verkar vara,men det verkar vara lite pilligt att göra den,men som sagt lön för mödan,verkligen tjusig
Ha en riktigt skön helg

Käranån sa...

Så vacker din ljusrya är!

Black Iris sa...

Förstår att det är mys mest varje kväll hemma hos dig med den häftiga ljusryan.

Maidi