måndag 13 september 2010

Minnen

Det är roligt med små minnessaker, såna som man fått av vänner,
spontant eller som födelsedagspresent. Framme på skåpet i vardagsrummet
har jag två fina saker jag fått av en vän, båda införskaffade i USA.




En liten knapp i form av en ängel gjord i porslin. En gång hade jag tänkt använda knappen, men jag nändes inte, tänk om jag tappat bort den!

En annan söt liten sak är en pappersklämma, formad som en handväska.





På denna bild har jag nyinköpta fjärilar som jag hittade på SisustusIn för en billig peng. I den affären kan man hitta allt man behöver och lite till, en bra presentaffärdär man hittar prylar för både män och kvinnor, deras skyltfönster är toppen!
Ordet Joy korvade jag ihopa av lite järntråd häromdagen.

:>>><<<:


Veckan har börjat med lite motion med hunden, tankar om att börja handarbeta, sonen skulle behöva ett par vantar för kommande behov.

Än så länge söker jag mönster, kanske skrider jag till verket i kväll framför teven.
Ha en skön början på veckan.

Marianne

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Ny bakgrund igen ser jag! Ja, behagligare att läsa om jag är ärlig! Den affären kan man nog rekommendera1 En elev började sticka idag och jag blev så sugen själv! Lyckost dig som får sticka vantar! ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Ljusryan var bara så häftig! Vilken idé, strålande!
Agneta kram

annika sa...

Vilken läcker liten pappersklämmahandväska...kul att visa små minnessaker.
Jag gillar också att sticka men det har inte blivit mycket de senaste åren.
annika

Gugis Pärlor sa...

Så små gulliga minnessaker att vara rädd om! Härlig butik det där... där kan man stå och titta i skyltfönstret läääänge...

Ha en fin dag!

Kram Gugi