lördag 4 september 2010

Kaniner och hjärtan

Blev inspirerad att göra några kaniner, tycker dom är så söta, så det blev ett par.Här ligger de och funderar, kanske på vad de ska hitta på för bus idag?






Flickan fick rödrutiga byxor och vit klänning. Snörpade ihop byxbenen så de blev lite puffiga, dekorerade med ett par rosetter.




Pojken fick randiga byxor och hatt.





Skönt att vila ryggen





Dekorsöm i fållen








Blev inspirerad att göra hjärtan, det blev några på väggen i lilla toaletten, några i den nya Pentik-vas jag fick av min förra arbetsgivare häromkvällen, hjärtan passar lite överallt.










Tror det blir lite handarbete idag också, men först en runda med Bosse. Mannen skall med jaktkompisarna och städa runt älgtornen, röja buskar och gräs, så jag har hela dagen för mig själv. Om nån vecka får vi börja fylla frysen med älgkött :0.
Ha en skön söndag

Marianne



14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Marianne.
Så fina kaniner, tjejen var ju lite extra fin. Jag gillar ju det röd-vita mycket.
Vet att Marie har jättelång väntetid på sina möss, men min väntan tog slut. Den är helt ljuvlig, hoppas du får en tomtemus.
Önskar dig en solig fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Ewa`s Galleri sa...

Vad fina kaniner du sytt
Och även hjärtanen är fina
Även kanonbilder på alltihopa
Ha en fortsatt skön söndag

lyckobo sa...

Jösses va söta kaniner, de skulle GÄÄÄRNA få flytta hem till oss!!!

Skön söndag!

Marlene sa...

Väldigt fina kaniner ,jag gillade killens kläder.

Nette Cecilia sa...

Gulliga kaniner ,tyget ser bekant ut,du har också det där med älgkött i väntan ,Kram Nette

Black Iris sa...

Sicka sötnosar du fått till.
Hjärtana var inte heller fy skam.
Jättefint.

Maidi

Gugis Pärlor sa...

Oj, så fina kaniner du har sytt! Jag har alltid gillat just Tilda-kaninerna och tänkt att nångång ska jag också sy en.?. Lyx att få fylla frysen med älgkött!!

Kram Gugi

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Tack för titten på vår blogg.
Du var en baddare på att sy kreativa saker.
Kaninerna var jättesöta.
Kram Anette

Mycket annat & lite betong sa...

Så söta kaniner du sytt!

Hälsningar Agneta

H ennA sa...

Så gulligt kaninpar!

Mvh Anne

Snäckskalsdalen. sa...

Så duktig du är, bara sno ihop så där.....för mig hade det varit ett stooort projekt. Dom blev verkligen jättefina och hjärtana föll jag också för, jag älskar hjärtan, har du lanvendel i eller nåt eller bara stoppning kanske, spelar ingen roll vilket, dom är underbara, snyggt att hänga på ett snöre som du gjort!
VIlka vackra skogsbilder du hade i tidigare inlägg!
Agneta kram

Huset vid ån sa...

Hej svejs!
Så fina dom är....Du är ju jätteduktig!

Hoppas att du haft en bra dag! Kram Therese

Helena, The Swenglish Home sa...

Åh så du har pysslat - så härligt! För det är något visst med det man har knåpat ihop själv, det är en härlig känsla, tycker jag. Och otroligt söta är de, dina storörade vänner!

Tack för rara ord hos mig - jag blev så glad!

Hälsningar, Helena, The Swenglish Home

annika sa...

Men så fina kaniner du har sytt. Kul att du lägger lite extra på kläderna. Är de ur Tildas påsk? Jag har letat efter det mönstret och funderar om det finns i den boken. Så vackert det är där utanför i gläntan. Ha en bra torsdag
annika