torsdag 16 september 2010

Husmorsvilan

Här kommer lite bilder från gårdagens äventyr. Det blev en ca 12 km lång vandring bland stockar och sten, terrängen var minst sagt kuperad!
Regnade gjorde det mest hela tiden, men vad gjorde väl det.
Blev inte så många fotografier taget pga. regnet, men har satt in några bilder i alla fall.




Min väninna hade packat ryggsäcken full med godsaker, vi tog en rejäl paus ungefär halvvägs.
Vi såg inte till nån annan människa på de fem timmarna vi var ute, konstigt!




Vi gick längs vandringsleden i Kuni, (klicka) inte trodde jag att det fanns så stenig och kuperad natur här i våra trakter. Mitt bland de allra största stenarna fanns en grotta, där gömde sig i början på 1800-talet en man som flydde undan kriget, hans 7-åriga son kom med mat till honom varje dag.
Den grottan var inte stor, men vad gör man väl inte för att inte behöva ut till fronten.





Vi fick en trevlig dag, många skratt.
En sann vän är hon, en som alltid får mig att må bra.
Det har funnits många vänner genom åren, så är det ju för oss alla, men med åldern har jag lärt mig att umgås med de som får mig att må bra.

Jag vill tacka er alla som skrivit så fint i mitt senaste inlägg, det värmer mig.

5 kommentarer:

Black Iris sa...

Ja vad ska man med en massa vänner till som man inte mår bra av.
Sicken härlig dag ni hade.

Kram Maidi

Lyckoslanten sa...

Härligt! Låter både skönt och nyttigt! Sanna vänner ska man vara rädd om och undvika energisugare! Ha det så gott! ♥

Änglarnas hus sa...

Så ljuvligt det lät att vara iväg, tillsammans med en god vän, på en lång vandring!
Naturen såg underbar ut!

Ha det gottis! kram sanne

Nette Cecilia sa...

Bra med en bra dag,dom kommer ibland o ger trevliga minnen,ja nog finns det stenar dit norrut, kan säga att det är ett stenrikt område . Synd att det regnade ,kram Nette

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej! Vad kul att du hittat till mig. Visst får du låna mina idéer. Jag kommer definitivt att låna dina - jag gillar också att sy och pyssla. Fin sida du har.
Kram